woensdag 27 februari 2013

Tijgerpak

Peutermeisje heeft een nieuwe hobby. Ze noemt het verkleden. Das niet zo gek natuurlijk als je drie bent maar haar persoonlijke variant kende ik nog nog niet. Het begon op een doordeweekse dag ergens tussen een en drie. Ze werd geacht te slapen maar het gestommel vanaf de bovenverdieping deed me al vermoeden dat ze dat niet aan het doen was. Toen ze even later in de deuropening verscheen, werd duidelijk wat ze precies aan het organiseren was geweest. Vol enthousiasme riep ze 'Kijk mama, ik heb me verkleed!' en toonde me haar outfit. Niks geen prinsessenjurk of lieveheersbeestjeskostuum. Was het maar waar. Ze droeg een trui van een oude mintgroene pyjama (met stiftvlek) gecombineerd met een broekrok (ja ze bestaan nog) die eigenlijk zelfs te lelijk is voor de zandbak op de camping. Een roze driekwartleggeing maakte het geheel compleet.

Vanaf die dag is ze nauwelijks te stoppen. Bij voorkeur draagt ze 24/7 haar zelf gecombineerde outfit. En hoewel ik haarnormale kleren leuker vind, kan ik daar wel aardig mee leven. De basisregels zijn: niet in bed en niet naar buiten. En dat is gelukkig duidelijk.

Zo duidelijk dat niet alleen zij, maar de volledige mensheid zich aan die regel moet houden. Toen we pas een vrouw in hippe tijgerprintjas en -legging passeerden riep ze vol overgave: 'Kijk mama, die mevrouw heeft een tijgerpak aan! Maar je mag toch helemaal niet in je verkleedkleren naar buiten?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten