donderdag 12 september 2013

Afspraken

Soms, als dingen. niet gaan zoals ze zouden moeten gaan, is de tijd daar om nieuwe/opnieuw/hernieuwde afspraken te maken. Dit is zo'n moment. Dus open uw ogen en spits uw oren want hier komen ze:

- Pepernoten, chocoladeletters, taaitaapoppen en zelfs gevuld speculaas worden pas verkocht als sinterklaas ook daadwerkelijk zijn intrede heeft gedaan.
- Kerstversiering hang je pas op vanaf de eerste advent. En eigenlijk pas als sinterklaas vertrokken is. Datzelfde geldt voor het kopen van kerstkransjes, kerstsokken, kerstbrood, kerstalles
- Oliebollen eten we tussen kerst en oud en nieuw. En na 1 januari de restjes als blijkt dat onze ogen weer eens groter waren dan onze maag.

En dan, dan houden we even rust, vieren we even niks. Tot de start van de 40-dagentijd, dan gaan we ons voorbereiden op pasen.

Dank u voor de aandacht en de medewerking. Want zoals het nu gaat, daar raak ik van in de war. En ik word er dik van.

3 opmerkingen:

  1. :-) en toch genoot ik gisteravond van een bakje pepernoten. Regen op de ruit, harde wind, koud (er dan de zomer). Mmh! Maar ergens diep van binnen ben ik het helemaal met je eens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Ik dacht ook: daar beginnen we nog niet aan (in augustus lag het er al!!). Maar ben al overstag. Al ligt het (nu nog) onaangeroerd in de kelder. Niet voor lang, ben ik bang :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, een kwarktaart met een pepernotenbodem maag toch nog wel?

    BeantwoordenVerwijderen