vrijdag 18 april 2014

De dood van de Zoon

Vandaag is het Goede Vrijdag. Gisteren heb ik het al gevierd. Voor zover je zoiets kan vieren. Misschien is het ook niet het goede woord. Gedenken. Gisteren heb ik Goede Vrijdag herdacht. Morgen vier ik Pasen.

De dood van de Zoon, die heb ik herdacht. En zo heet ook het stuk waarmee ik het herdacht 'De dood van de Zoon'. Een concertzaal. Sfeer blijkt meer te doen voor de beleving dan ik dacht. Een goede verteller. En fantastische muzikanten. En een hele hele goede zanger en zangeres.Een oud verhaal met de emoties van vandaag de dag. En hedendaagse muziek met teksten die ook zo 2000 jaar geleden geschreven hadden kunnen zijn.

Kunst was het, zonder de rauwe werkelijkheid te verloochenen. Een belevenis zonder aan de essentie voorbij te gaan. Het duurde ook lang, maar ja tussen twee geselingen door koffie gaan drinken is ook nogal ongepast. En ik droomde soms ook een beetje weg omdat de muziek nogal euh.. dromerig was.

Maar het was vooral goed. Ja, ik had een goede Goede Vrijdag op donderdagavond.

Ik bezocht de laatste voorstelling van dit jaar. Maar volgend jaar zijn ze er vast weer. Kijk nu vast op de site. Onder andere voor een mooie sfeerimpressie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten